« For TWIN PEAKS, I knew I would have to be flexible as an editor, so I mixed down the modest number of cues Angelo wrote in every combination I could, even separate instruments, and built them differently for each scene, allowing David to transform them during the course of a scene. Certain combinations became themeatic and lasted throughout the series. In WILD AT HEART, Lynch really relied on me again for that flexability. Since the picture never locked, even during the mix, he painted himself into a few corners with the existing music. He went out driving late one night during the course of the mix, and heard an old song on the radio that inspired him with some unifying musical ideas. The next day he asked me to put a band together and do some knockoffs. I had the guys in the scoring stage by late afternoon. He was really happy with what I came up with, and asked me to do one of Angelo’s themes as well. Now we were cooking. We ended up with David conducting us doing atmospherics for underscore. He used a great deal of it in the film, as well as conducting me playing low string pads on a synclavier in the final mix. I was flattered when he actually hired me as a composer to do the same sort of thing when he did FIRE WALK WITH ME. I’ve no illusions about being a film composer, because almost all (Hollywood) films are put together as a marketing package deal, and frequently the director has little input as to who he has as a composer; it’s always the same handful. »
» I would say Lynch approaches the music as being more integral with the total design of all the sound. He actively crosses the line between music and effects, and it pays off in the incredible atmospheres of his films. »
Vous retrouverez sur cette page la liste des musiques utilisées dans Twin Peaks, Fire Walk With Me, présentes ou non sur la bande originale.
Si vous avez identifiés d’autres morceaux, n’hésitez pas à m’en faire part via le Forum ou le formulaire.
Titre du morceau | Compositeur / Interprète | Scène / Episode |
---|---|---|
Requiem en Mi Mineur (Mouvement final, Agnus Dei) MP3 |
Luigi Cherubini | Musique utilisée sur le générique de fin et dans la scène du meurtre de Laura. |
Blue Frank | David Lynch | |
Dear Meadow Shuffle | David Lynch, David Slusser | |
Double R Swing | David Lynch, David Slusser | |
Twin Peaks Theme MP3 |
Badalamenti | Utilisé lors de la 1ere scène à Twin Peaks. |
Laura Palmer’s Theme MP3 |
Badalamenti | Utilisé lorsque Laura récupère le sachet plastique (de cocaine) dans son Journal. Lorsque James et Laura discutent dans la forêt. |
Theme from Twin Peaks : Fire Walks With Me | Badalamenti | Le thème est utilisé pendant le générique de début, dans la scène de flashback avec Jeffries, dans la scène où Leland s’éloigne du motel et après la scène où apparait Pierre Trémond. |
The Pine Float | Badalamenti | Le soir où Donna arrive chez les Palmer pour découvrir Laura prête à sortir et refusant que Donna vienne avec elle. |
Sycamore Trees MP3 |
Badalamenti Interprété par Jimmy Scott |
Utilisé brièvement lorsque Leland entre dans la Red Room. |
Don’t do anything (I wouldn’t do) | Badalamenti | Utilisé lorsque Stanley et Desmond se trouvent chez Hap’s. |
A Real Indication | Badalamenti Interprété par Thought Gang |
Dans la scène où Bobby interroge Laura pour savoir où elle était après le lycée. Egalement lorsque Laura découvre que des pages de son journal ont été arrachées. |
Questions in a world of blue MP3 |
Badalamenti (musique) Lynch (paroles) interprété par Julee Cruise |
Lorsque Laura va entrer dans le bar (elle croise la Femme a la Buche) et que Donna la voit pleurer. |
The Pink Room MP3 |
Lynch | Utilisé dans la scène du bar Partyland (Laura, Donna, Jack et les routiers). Egalement dans la scène dans la cabane de Jacques. |
The Black Dog runs at night | Badalamenti Interprété par Thought Gang |
Utilisé dans la scène de Pierre Trémond. |
Best Friends | Badalamenti | Utilisé lors de la discussion entre Laura et Donna après la scène dans le bar PartyLand. Egalement lorsque Laura trouve refuge chez Donna après avoir aperçu Bob dans sa chambre. |
Moving Through Time | Badalamenti | |
Montage from Twin Peaks | Badalamenti | |
The Voice of Love MP3 |
Badalamenti | Utilisé lorsque Laura regarde son tableau (avec l’ange) juste après que Leland lui ait dit qu’il l’aime. Utilisé en intégralité à la scène finale du film. |
Sorry, the comment form is closed at this time.